Új vagyok, mi lesz?
Különböztessünk meg két halmazt, magánéleti, üzleti...bár a kettő, előbb utóbb metszeni fogja egymást.
Új munkatárs érkezik:... milyen hibákat követnek el a munkáltatók:
- nem, vagy nem egészében vagy nem időben kommunikálják ki a meglévő munkatársaknak az új személyt, személyes bemutatás hiánya
- homály fedi az új pozíció részletes tevékenységét, hatáskörét, elhelyezkedését a rendszerben, alá, fölé, mellérendeltség
- hiányos vagy nem létező belépőcsomag, IT hozzáférések, eszközök, telefonlista, organizációs felépítés, anyavállalat, leányvállalat struktúrája
- integrációs terv hiánya, egy mentor aki "fogja a kezét" az első napokban
- nem azt kapja a dolgozó, ami a kiválasztási, felvételi procedúra alatt tudomására lett hozva
És ez csak pár példa az életből, ami rombolja a vállalkozása "imidzsét". Azonnali károkat okoz mindkét félnél. Meglévő kollégái, információk hiányában kivülállóként kezelik az új munkatársat. Nemhogy segítik beilleszkedését, még hátráltathatják is, hiányos információátadással, nem kellően hatékony támogatással.
Az új kolléga pedig kiknek fog panaszkodni, természetesen a volt kollégáinak, ismerőseinek. Nem pozitív visszajelzést ad az első napok buktatóiról, mely szintén vállalata hosszú idő alatt felépített imidzsét rombolja, de lagalábbis nem öregbíti.
Térjünk át a privát szféra történéseire. Minap tagja lettem egy, egymást nem ismerő emberek alkotta csoportnak. Mindenki új volt, csak a közös érdeklődés hozta össze a tagokat. Ennek megfelelően, távolságtartóan, de hamar beindult a beszélgetés.
Azonnal felmerült az igény egy csapatvezető személyére, aki koordinálná, folyamatosan tájékoztatná a csoportot.
Ugorjunk vissza a viselkedésre, volt aki azonnal beszédbe elegyedett, volt aki kívülről szemlélte, volt aki mindent tudott, volt aki csak megfigyelt, ám ha fontos volt akkor megszólalt.
Összességében nem volt hatékony a szervezettség, mert nem voltak szabályok, tájékoztatás, önszerveződés volt, ami jó, ám lassú és konfliktusokra ad okot.
A visszajelzés publikus platformon pozitív volt, úgymond "PC" (politikailag korrekt) ám biztosak lehetünk benne, hogy otthon mindenki kibeszélte a másikat és ezekkel az előitéletekkel fog nekiindulni a következő "meetingre".
Amint összevetjük a két halmazt, látszik, hogy a problémakör, a "fejlesztendő" terület azonos, csak a kontextus más.
Az ilyen és hasonló "hatékonytalan" folyamatok felismerése és optimalizálása a vállalkozásunk feladata. Célunk az, hogy ÖN ismerje fel milyen hiányosságok vannak a folyamataiban, ÖN ismeri legjobban a saját cégét és az alkalmazottait, MI csak segítünk ennek elérésében és megoldást adunk a kezébe, ennek kiküszöbölésére.
Mi a végeredmény? Optimális működés, erőforrás megtakarítása, megtakarított pénz, idő, melyet innovációra tud fordítani.